יום שלישי, 17 במרץ 2015

מעצב פנים - כן או לא?

כמה פעמים שמעתם את השאלה האם צריך מעצב פנים או לא? כתבה זו עוסקת ביתרונות ובחסרונות של שכירת מעצב פנים לשיפוץ הבית. והחשיבות שבשכירת מעצב פנים מקצועי.
מעצבי פנים מעצבים בתים על פי קריטריונים רבים כשהמרכזיים שבהם:
סוג הבית - דירות להשכרה, דירות מגורים, דירות קרקע, פנטהאוזים.
גודל הבית – קטן, גדול או בינוני
מיקום הדירות – היכן ממוקם הבית ומהו השטח הטופוגרפי המקיף אותו – האם הוא מישורי, הררי וכדומה.
השראה לעיצוב הבית – מעצב הפנים מביא את השקפתו ועליו לשלבה בצורה הטובה ביותר עם טעמיו של בעל הדירה והפונקציונאליות שהדירה אמורה לספק.



תפקיד מעצב הפנים              

תפקידם של מעצבי פנים הוא ללמוד את רצונם וטעמם של בעלי הנכס אך יחד עם זאת לשלב כלים עיצובים ואת הידע הרצוי על מנת להפוך את סביבת המגורים לנוחה, יפה ואולי החשוב מכל – מזמינה.
בתחילתו של התהליך עם לימוד הצרכים של בני הבית, המעצב מגבש מספר הצעות אותן הו מציג ולאחר דיון אודות התכנית הרצויה, מגבשים את התכנית הסופית, שכוללת את הפידבקים שהועלו בדיון.
מיותר לציין שמעצב פנים טוב צריך לקחת בחשבון את אופי המגורים בדירה – כגון מספר נפשות, גיל הדיירים, תחלופה וכיוצא בזה.
להלן מספר דוגמאות:
ילדים – על המעצב להתחשב בגיל הילדים כך שבסופו של תהליך, הדירה תהיה ידידותית, תוך הימנעות מחפצים חדים, שבירים או קטנים.
אנשים מבוגרים – נוחות ובטיחות מעל הכל עם דגש על חדרי האמבטיה, נגישות וכדומה.

כיצד להתאים את התקציב?

אתם חייבים איש מקצוע מיומן ורציני לביצוע שיפוצים בבית
אנשי מקצוע
אחת השאלות המרכזיות שעולות לפני שיפוץ הבית היא העלות הסופית. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת כאשר עולה השאלה בכמה תתייקר העלות של השיפוץ אם נשכור מעצב פנים.
לפי דעתי, לעתים שכירה של מעצב פנים עלולה לקחת אתכם למקומות לא רצויים – בוודאי אם אתם לא החלטיים ועומדים על דעתכם. יחד עם זאת, מעצב פנים טוב, יביא לתוצאה ההפוכה – הוזלת העלויות.

כיצד ניתן להוזיל את העלויות?

בעלי מקצוע

צביעת דירה לצורך ההדגמה. מעצב פנים טוב יבצע בחירה נכונה של צבעי לביצוע עבודות צבע יחד עם תכנון נכון של צבעי הבית, דבר שיביא לביצוע המשימה בצורה הטובה ביותר כבר בפעם הראשונה. בלי להתלבט יתר על המידה, להתחרט או להחליף צבע תוך כדי עבודה. כמו כן אנו יוצאים מנקודת הנחה שמעצב פנים טוב צריך להכיר בעלי מקצוע מקצועיים ובכללם צבעי שיתאים לאופי העבודה.

חומרי בניין

אם שכרתם מעצב פנים טוב – והדגש הוא על מקצועי, סביר להניח שתוכלו לקנות חומרי בניין שדרושים לשיפוץ הבית במחירים זולים יותר לעומת מצב בו הייתם צריכים לרכוש זאת בעצמכם. הסיבה לכך פשוטה, מעצב הפנים נוהג לרכוש בכמויות גדולות ובעלי העסקים ירצו לתת לו הטבות אותן לא יכולתם לקבל בלעדיו.

ריהוט

עיצוב פנים בבית משופץ
ריהוט הבית על ידי אדריכל
ריהוט לא קונים בכל יום ולכן יש לתת את הדעת למספר דברים:
איכות – ריהוט שיחזיק מעמד וישרת אתכם לאורך זמן בצורה הטובה ביותר.
מחיר – בדומה לסעיף הקודם, מעצב הפנים רוכש מחנויות מסוימות באופן קבוע ולכן סביר להניח שתקבלו הנחה שלא יכולתם לקבל לבד.
לסיכום, לבחירת מעצב פנים יש חשיבות גדולה מאוד. זה יכול להיות ההבדל בין תוצאה טובה ובמחיר אטרקטיבי לבין תוצאה הרסנית עם נזק לכיס.


תוכלו לקבל רעיונות נוספים לעיצוב בגבס באתר שלנו.
המאמר מובא בחסות"המרכז לעבודות גבס" ביצוע עבודות גבס במחירים משתלמים. ייעוץ והצעת מחיר בבית הלקוח בחינם וללא כל התחייבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה