יום שני, 16 במרץ 2015

הדרך הטובה ביותר להסיר טפט בשישה שלבים

לצערי, אני לא הולך לספר לכם כיצד ניתן להסיר טפט מהקירות בקלות. לא קיימת דרך נוחה ונעימה להסיר טפט. זו עבודה מייגעת ודי לא נעימה אך יחד עם זאת זוהי מטלה שלא בחרנו לבצע, אנו צריכים לבצע.
מה שאני כן יכול ללמד אתכם זה כיצד ניתן להסיר טפט באופן מקצועי ויעיל, מבלי לפגוע בקירות כך שבסוף התהליך הם יהיו מוכנים לצביעה.
על מנת לבצע את המשימה כהלכה, תצטרכו לפנות זמן נכבד החל מיום אחד ועד מספר ימים – תלוי בגודל הדירה.

שלב ראשון – הכנת החדר

מלאכת הסרת הטפת מורכבת ומלכלכת. לכן יש צורך להכין את החדר כך שלא נגרום לנזקים היקפיים. אם ניתן, פנו את הרהיטים, אם יש פרקט – כסו אותו בניילון ובנייר דביק בצורה כזו שמים לא יוכלו לזלוג מן הקיר ולהגיע אל הפרקט. הדבר נכון גם ברצפה רגילה אך ההתמודדות עם מים ופרקט היא לא פחות ממסוכנת. הסוו מתגים ושקעים חשמליים על מנת למנוע מפעי בטיחות אפשריים. אני ממליץ אף להוריד את המפסקים בארון החשמל על מנת להסיר כל סכנה אפשרית. אם אתם זקוקים לחשמל, השתמשו בכבל מאריך שיחובר לחדר אחר. כמו כן אני ממליץ להכין סמרטוטים במקרה שמים אכן יגיעו לרצפה.
שלב 2 – הסרת השכבה הראשונה של הטפט
בשלב זה אנו נסיר את השכבה הראשונה של הטפט כך שבסופו של תהליך, יישארו על הקיר נייר ודבק שיוכלו לספוג בקלות את המים שנשתמש בהם בשלבים הבאים. חשוב להדגיש ששלב זה יבש לחלוטין. אין להשתמש במים אלה רק בהסרה פיזית של השכבה הראשונה של הטפט.
על מנת להסיר את השכבה הראשונה, השתמשו בסכין חדה שבאמצעותה תגלו מעט את קצות הטפט. לאחר הגילוי, יש למשוך את הקצוות בצורה מתונה ובזווית של 45 מעלות תוך הפעלת לחץ עקבי. בשיטה זו תוכלו להסיר את היריעות בחתיכות גדולות ולעיתים אף שלמות.

שלב 3 – שימוש במים

בשלב זה נרטיב את הקיר בזהירות. מלאו כלי עם מים חמים ככל שניתן ומבלי לסכן את בריאותכם. לבשו כפפות והחלו להרטיב את הקירות בזהירות באמצעות ספוג או מטלית רטובה. שימו לב שאם אתם מורידים טפטים מקירות גבס, יש לנקוט במשנה זהירות מאחר וקירות גבס רגישים מאוד למים. לכן אל תרטיבו יתר על המידה, יצרו סביבה לחה ולא יותר מ-15 דקות כאשר מדובר בקירות או עבודות גבס. על מנת לעמוד ביעד זה, הרטיבו חלקים קטנים בכל פעם כך שתוכלו להספיק ולטפל בחלקי הקיר השונים עוד לפני שהם מתייבשים. 

שלב 4 – הסרת שכבת הנייר והדבק של הטפט

לביצוע שלב זה תזדקקו למרית מתכת גמישה וסכין יפנית רחבה.
התחילו לגרד בזהירות את שכבות הטפט הלחות לרבות שכבת הדבק. אל תגרדו באופן אגרסיבי מדי מאחר והדבר עלול לגרום נזקים לקירות. הדבר נכון שבעתיים במקרה שמדובר בקירות גבס. הסירו את הדבק בעדינות מאחר וגרוד גס עלול לגרום לחורים ושריטות על קיר הגבס ואפילו על קיר רגיל.
זהו השלב הקשה ביותר בעבודה אך עליכם לבצע אותה ביסודיות מאחר ותוצאות העבודה הסופית יהיו תלויים בשלב זה ולא תוכלו לחזור עליו אחרי שתתחילו את צביעת הדירה או כל עבודת גמר שתבצעו בקירות.
עם סיום הסרת הטפט והדבק, שטפו היטב את הקיר בעזרת ספוג רטוב ועם מטליות.

שלב 5 – בדיקת הקירות

לאחר ייבוש הקירות, עברו עם כף ידכם על מנת לזהות שאריות טפט שלא הוסרו עד כה. ניתן ומומלץ להשתמש בפנס. אם נתקלתם בשאריות של דבק או טפט, חזרו על השלב הקודם בזהירות ובצורה ממוקדת. אנו חייבים להגיע למצב של קיר חלק לחלוטין על מנת ליישם עליו בהצלחה טפט חדש או על מנת לצבוע אותו מחדש.

שלב 6 – תיקון הקירות

זהו השלב האחרון בהכנת הקיר לצביעה או לטפט חדש. בצעו תיקונים בעזרת "רלאסימו" או שפכטל אמריקאי. החליקו את הקירות בשכבה אחת או שתיים – לפי הצורך. כאשר הקיר מתייבש מהשפכטל, שייפו אותו בעזרת נייר זכוכית עדין.
ברכותי, סיימתם את הסרת הטפט בהצלחה ובמקצועיות והקיר מוכן לצביעה חדשה או לכל עבודת גמר שתבחרו לעשות. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה